Sur

Vet inte vad det är med mitt humör idag, det mesta retar mig. Det var en kommentator som fällde kommentaren "Det här går till världshistorien!" om ett sketet mål i en fotbollsmatch. Sådana saker ska inte gå till världshistorien, det ska gå till målgörarens meritlista! Kommentarer som ska fällas är t.ex. "Ja, han räddade en hel familj med isbjörnar som slipper drunkna eller svälta ihjäl, det här går till världshistorien!" eller "Hon skapade fred mellan två av de mest krigande folken i historien, det här går till världshistorien!". Det ska fan inte vara nått så fjantigt som ett sketet mål! Jag går med på att det är en stackars pojke i ett krigsdrabbat U-land som äntligen kan göra mål i en fotbollsmatch, då kan jag tycka att det är världshistoria!

image22
(Bild tagen från: www.europarl.europa.eu/.../default_sv.htm)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback