Nötcreme och allergihysteri

image158
Någon smart amerikanare har kommit på en bra och nyttig nötcremeblandning som innehåller alla viktiga vitaminer, mineraler och fetter. Denna blandning delar han ut gratis i U-länder och folket blir friska och glada av en väldigt liten mängd. Det första många tänker på är varför detta inte har blivit mer känt och varför inte detta görs i större skala. Det undrar jag också. Det andra många tänker på är nötterna och är inte det dumt när många är allergisk mot nötter. Men det är inget att oroa sig för. I U-länder så är ingen allergisk. All denna allergihysteri finns bara i I-länder.
Jag tror inte det är bra med alla kemiska saker vi använder, så som parfymer och krämer, kläder med behandlingar, m.m. m.m. Det är det många som har konstaterat förut, men ändå görs det inte något åt det.
Det kanske är därför jag har klarat mig ifrån allergier, astma och annat, hemma hos oss är det inte vanligt med parfymer (med undantag för deodorant då) eller smink, eller starka rengöringsmedel. Så detta är väl en uppmaning till att minska ner på kemiska produkter så mycket som det går, så kanske världen blir lite friskare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback