Sååå skönt!

Ja det lät väl ungefär som om jag har haft lite rajtantajtan, men så kul har jag inte haft det. Jag har klarat av en arbetsdag med min moster.
Vilken dag. Åkte buss in till Gävle så att jag var där till 09.20 och såklart glömde jag mp3-spelaren hemma. Men väl på Gevalia så fick jag skriva på papper om att få lön och grejer och sen så har jag typ diskat i fyra timmar. Har även stått i kassan och gjort allt annat man gör i en matsal. Handlade i deras butik för en billig peng så nu har jag massa gotta hemma. Handlade även åt Krille som han ska få när han kommer hem. Det var rätt så många gubbsjuka karlar som tyckte att det var skit kul med en ung tjej bakom disken och det var rätt så många av dom som fjäskade mer än vanligt, tydligen. Dom kanske önskar mig tillbaka då.Träffade på Prasse också, vilket förgyllde min annars rätt så tråkiga arbetsdag. Jag föredrar att hålla ett tempo uppe, men idag var det så lugnt där så jag stog mest i min egna värld när jag inte diskade muggar.
På bussen hem så tyckte jag så synd om en kille så jag hade lust att krama honom. Han satt brevid en brandsläckare, som helt plötsligt började spruta. Det blev ett stort vitt moln i hela bussen och det stank desto mer. Alla vuxna trodde ju självklart att han hade lekt med den och kollade elakt på honom. Men när han och flera runt om förklarade för busschauffören att han inte hade rört den så skrattade chauffisen och tog ut den ur bussen. Stackars grabb som fick ta skit för att han suttit still sedan han klev på.
Det roliga var att en tant passade på och krävde ersättning för att hennes jacka hade blivit lite vit av pulvermolnet. Alla andra kunde bara damma av deras kläder, men hon krävde ersättning och fick det också. Sen så var hon så nöjd så. Det gäller att vara fräck.
Ja det var väl min dag. Efter två timmars sömn inatt, endast, så blir det snart läggdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback