Kackelhönor

Min moder var ut med jobbet igår. Hon jobbar i hemtjänsten med en hel drös 30-50 åriga kvinnor. Begreppet kackelhönor får en helt ny betydelse när allihopa samlas.
   Igår var dom först och bowlade och sen gick dom vidare och åt och drack på Helt Enkelt, en fin restaurang. Stackars personal säger jag bara. Det raggades på bartendern, det kastades toapapper inne på hela toaletten, det skreks och mamma skämdes. Chefen deras var med och hon blev chockad, trots hennes vana med deras kackel.
Dom blev tillsagda att dom var för högljudda när dom först fick sätta sig till bords. Efter påfyllnad av alkohol i blodet så var det dags igen och det var nära att dom blev utkastade. Några av dom värsta gick vidare till en krog efteråt, mamma åkte hem så fort hon kunde.
   Blir man omognare och mindre förstående för var man är med åldern eller är det bara vad jag tycker? Jag skulle aldrig vara högljud och störa andra gäster på en fin restaurang. Inte någon annanstans heller för den delen, för det blir bara jobbigt för öron och huvud i längden. Att kasta papper och täcka en hel toalett med papper är väl något 12 åringar gör? Inte 40 åringar för guds skull! Man ska visa respekt när man är bland folk och inte översvämma en toalett eller skrämma bort andra gäster.

Kommentarer
Postat av: Andreas

va kul :)



Ha en underbar fredag!

2008-12-12 @ 17:07:03
URL: http://andreasarzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback