En dag med många lärdomar.

Nästan två dagar utan att blogga betyder en dag med babe och en dag hos farfar. Hela familjen samlades idag för att bära det "sista" från farfars gamla lägenhet ner till den nya. Det var hur mycket som helst och jag vet inte hur många gånger jag fick kämpa med att få upp och igen dörrar efter mig.
    Jag vill inte bli gammal och envis. Jag vill inte behöva foton på min gamla lägenhet för att veta exakt vart allt ska stå i den nya lägenheten. Jag vill inte vara så blind att jag inte ser hur skitiga saker och ting är.
    Jag ska lära mig att acceptera min ålder. Jag ska förstå att en hörapparat behövs om det enda jag får säga är VAA? Jag ska skaffa städhjälp om jag märker att folk tar avstånd från mina saker. Jag ska inte bli som min farfar.
    Jag har upptäckt att det jag håller i är en hemorojdsalva som min slarviga farfar har använt. Jag har upptäckt snorkusar på väggar i hans nya lägenhet från den gamla ägaren. Jag har upptäckt hur skitigt det blir av att inte städa riktigt på flera år.
Jag har upptäckt att man inte ska börja kolla bakom saker och ting.
    Familjen har bestämt sig för att inte lita på farfars "Ja, jag klarar mig, jag har precis städat.".
Hemorojdsalva.......USCH!

Kommentarer
Postat av: Chrisse

Låter läskigt med din farfars gömmor ;)



Nä våra pappor är väl inte dom bästa kan man väl gott och klart hålla med om.

Hu, varför går man på festival om man INTE gör det för Lasse ???

2008-12-07 @ 17:05:16
URL: http://stinolinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback