Shaolin i Dalhalla

Jag och mamma var och såg shaolinmunkar som uppträdde i Dalhalla i fredags. Efter en väldigt lång bussfärd så var vi framme. Jag hade aldrig varit till Dalhalla förut och tyckte att det var fantastiskt. Vi fick åka buss hela vägen ner och därför kunde jag inte ta kort uppifrån. Men så här såg scenen ut.


Munkarna var så häftiga och så jäkla imponerande! Dem är riktigt snabba, viga och starka som få. Det var nästan så att vi inte hängde med. Kameran hängde verkligen inte med, men jag försökte knäppa kort så gott jag kunde.
Karln som jobbar på Dalhalla hade fått böna och bett en hel del och slutligen fått köpa in munkarna som kom speciellt för en show i Sverige. Så det kanske var första och sista gången dem var här.
Samma karl var berättare under showen och berättade om vad munkarna gjorde och så. Under tiden han berättade så gick minstingmunken och gammelmunken på scenen så det skulle vara som om gamlingen berättade för minstingen.

Här visades deras styrka upp och hur dem kan fokusera all styrka och kraft till en viss kroppsdel.

Han gjorde armhävningar först med två fingrar på vardera hand och sen tog han bort en hand och gjorde armhävningar med enbart två fingrar. Sedan stog han på "händer", fast på endast två fingrar, utan hjälp då. Min kamera bearbetade just då så det hann jag inte knäppa på.
Det slogs järnstänger och pinnar mot kroppsdelar som hals, huvud, mage och mellan benen på munkarna och dem var helt oberörda.
Gamlingen var vig som attan och även om det tog lite längre tid så gjorde han precis som alla andra munkar. Att ha foten ovanför huvudet med ett rakt ben, var inga problem alls.
Orkar inte leta bland bilderna, men det här borde varenda kotte se. Jag är så grymt imponerad av dem och önskade att showen kunde ha varat mycket längre.

Kommentarer
Postat av: victor

du e en noob



gamlingen är en sifu



och vrf dom inte var helt oberörda var för att dom använder qi gong



jag såg dom också och det var häftigt men du är en jävla noob

2008-08-27 @ 15:31:17
Postat av: Sussi

Victor om du någonsin kommer läsa det här så kan jag meddela att jag vet allt det där, men tyckte inte att det var nödvändigt att skriva det. Det är jävligt imponerande även om det är qi gong dom använder sig av.

2008-08-27 @ 15:47:14
URL: http://lavica.blogg.se/
Postat av: victor

grattis d kan nånting

kan jag få ditt nummer

2008-12-13 @ 20:19:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback