Mitt Boänge!

Boänge kommer inte återhämta sig på flera år. Kommunen bygger ett villaområde på andra sidan viken, mittemot Boänges hamn. Dom nya husen behöver avloppssystem. Istället för att ge det nya området ett eget pumphus och gräva ner rör i backen där dom redan huggit ner skog för vägar, så tänker dom gräva ner rör tvärsöver viken och genom vår, annars fina, skog till vårt pumphus. Nu har dom börjat sitt arbete med att hugga skog. NU! Är det bara vad jag har fått för mig eller brukar man inte hugga ner skog INNAN fåglar bygger bon och lägger ägg? Brukar man inte göra det innan parningstider och alltihop? Samtidigt som kommunen hugger ner skog, i ett skapligt brett spår, så hugger något telefonbolag ner träd runt ledningarna och ett gäng paddlare hugger ner träd efter ån för att göra vilplatser åt dom. NU! Innan det här är färdigt så har vi ingen skog kvar och även om skog finns kvar så har vår mysighetsfaktor sänkts drastiskt. Gissa om jag och mamma är sura?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback