Bilder från igår

Charlie tyckte inte om blixten och därför inte min kamera heller, men det blev en del bra bilder just därför också igår. Han var jätte stor och elak mot kameran och skällde och morrade. Storponken.



Efter att ha terroriserat Charlie och även gosat med honom så hjälpte jag Angelica att fixa sitt hår. Vi slet och drog i hennes hår för att få ur det gamla löshåret i vild förtvivlan när klockan tickade som för att retas. Efter att ha jäktat till Malin så lekte jag fotograf medan dom gjorde det dom skulle.


Före


Håret som löshåret skall fästas på snurras.


Vaxstav och limpistol.
Man smälter då vaxet i limpistolen och geggar på det i änden av löshåret.


Löshåret med vax på trycks fast runt hårslingan så att det riktiga håret blir omgivet av löshåret och vaxet.
Den som sätter i löshåret blöter sina fingrar så att vaxet inte fastnar på fingrarna.


Såhär ser fästena ut.


Såhär ser det ut på håll när processen sker.
På bilden är Malin, som är duktig och sätter i löshåret och Angelica, som får finare hår än vad hon redan hade.


Löshår påväg att sättas fast.


Efter

Nu ska väl alla förstå hur det går till att sätta i löshår?
Jag vet hur det görs nu iaf och Angelica blev ännu finare än vanligt och har jätte långt hår nu.

Kommentarer
Postat av: angelica

Tjusiga bilder!!! Skickad om till mig sen så jag kan slänga upp dom sen :)

2008-11-28 @ 19:34:44
URL: http://mittlivsomokand.blogg.se/
Postat av: pelle

Jág diggade Charliebilden högst upp i högra hörnet, han (hon?) ser cool ut!

2008-11-29 @ 11:23:31
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback