Tummen upp

Mitt minskande och ökande av saker och ting har gått bra hittills. Jag har ätit lite choklad som mamma annars kastar och lite godis hos Krille, åt på max med Krille i tisdags och ätit en glass sen i måndags. Istället för dricka, saft eller smultrondryck har jag druckit vatten. Varannan dag har jag gjort min övning för att inte slita på mina höfter och min rygg. Jag har skyddat mig från kyla och drag. Sist men inte minst så har jag suttit rakryggad framför datorn och tänkt på min hållning.
   Förut såg min vardag ut såhär: Jag kunde äta en halv chipspåse (ibland en hel), två chokladkakor och mer gotta när jag fått tag på det på en dag. Alltid när jag har ätit mat förut så har jag druckit något med smak till. Jag sov ofta i drag och det var många år sedan jag använde halsduk. Fötter och ben skyddade jag aldrig mot kyla och var oftast kall. Jag har alltid suttit så ihopkrupen som jag bara kan och sovit likadant.
   Vad sägs? Jag tycker att jag skött mig bra efter, vi säger, 20 års sockerberoende och 20 års ihopkurande och slarv med min kropp. Med undantag för min födelsedag på lördag så tror jag faktiskt att jag kommer fortsätta sköta mig.

Kommentarer
Postat av: Lina

Wow, verkligen förändring där!! Super bra jobbat!!

Lycka till i fortsättningen! ; )

2008-11-06 @ 20:49:34
URL: http://rosaochfluffigt.blogg.se/
Postat av: Chrisse

Du är så grymt duktig tjejen!

2008-11-06 @ 21:00:38
URL: http://stinolinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback