Val av bilder

Jag tänkte dela med mig av några simpla fotorelaterade tips när jag kommer ihåg det. Här är det första:

Om du vill framstå som en duktig fotograf så måste du välja vilka bilder andra ska få se. När jag väljer bilder till bloggen så väljer jag inte en bild som jag inte är nöjd med, såklart. Alla bilder blir inte bra, även för experter inom foto blir många bilder dåliga.
   Bilderna ovan kanske inte är de bästa exemplerna då jag inte är riktigt nöjd med någon av dem, men för att snabbt visa vad jag menar så blev det dem.
På den första bilden syns bordskanten och bubblorna som skulle synas och vara motivet hamnade uppe i ena hörnet, vilket jag inte hade planerat. (Så går det om man andas när man trycker av.)Den andra bilden blev mer som jag hade tänkt mig från början. Bara glaset syns i bild och bubblorna är placerade där jag ville ha dem. Jag skulle inte lägga ut den första bilden som en bild som ska representera mig, men jag skulle lägga ut den andra.
   Numera så används bilder som lockbete för att dra till sig uppmärksamhet och därför läggs det ofta upp bilder bara för att det ska vara en bild där. Vill du då framstå som en duktig fotograf, lägg inte ut bilder du inte är nöjd med.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Var med doch rösta ut två finalister till månadens blogg! Ha det så bra! <33

2009-04-28 @ 05:45:42
URL: http://ezzas.blogg.se/
Postat av: caroline

svar: ja det har jag :)

vad gör dudå`?

2009-04-28 @ 15:38:56
URL: http://carolinekero.blogg.se/
Postat av: mimmi

Ja det är många bilder som man inte blir nöjd med och då blir de självklart inte lagt i upp på bloggen:)

Jag vill kunde se vad det är jag har fotat och veta att man i alla fall kan se att det är en fågel eller en blomma:)

idag har man haft fullt upp ... har varit iväg och hjälpt sonen att städa lite innan flytten . men det blir att man fåråka ditt igen för inte kunde man ta allt på en gång ..det klara inte jag:)

ha en bra dag

kram

2009-04-28 @ 16:30:16
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback