Tips: glas/plast


Nikon D60+Sigma 70-300mm f4-5.6
Jag tänkte dela med mig av ett litet fototips igen. Jag satt och tittade i mina fotoböcker för att få lite inspiration när jag såg en bild på ett gäng flaskor i olika färger och jag blev fast. Jag funderade först ut hur jag skulle ha gjort för att återskapa bilden och sedan läste jag facit, det visade sig att jag tänkte rätt. Så jäkla svårt är det inte.
   Mitt tips är då att fota ett motiv med ett häftigt och snyggt ljus bakom och med en halvt genomskinlig glasskiva eller bit plast framför motivet. Helst ska någon del av motivet vara tryckt mot glaset/plasten eller stå väldigt nära, då det blir en snygg effekt.
   I Alfta vände jag blicken lite uppåt och såg detta ovan. Jag hoppade nästan till och fotade iväg. Detta är då en klätterväxt i vanligt motljus mot en gulaktig och grumlig plast. Jag ska fixa liknande men med mer sprakande färger någon gång tänkte jag. Läckert?

Kommentarer
Postat av: ROXY

aaw, gulligt sagt av dig sötnos :)

och fina bilder såklart. gillar att de ser gamla dammiga och lite dimmiga ut :)

2009-08-05 @ 12:14:23
URL: http://legoliv.blogg.se/
Postat av: sandra

Oki vad duktig du e

ja precis, annars bli det abra jobbigare

händer mer idag då?

kram

2009-08-05 @ 16:30:27
URL: http://vardagslyckan.blogg.se/
Postat av: Chrisse

Inte fått reda på vad vi gjorde för fel med objektiven?

2009-08-05 @ 17:21:36
URL: http://stinolinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback