Stämpla era bilder!


Ett tips till alla som lägger upp bilder på internet. Vad det än är för bild lägg på en vattenstämpel eller vad som helst på bilden så att den blir mindre önskvärd för andra. Det behövs inget bättre program än paint, men det kanske blir en hel del mycket finare om man gör en stämpel i photoshop eller liknande.
   Varför ska man då ödsla tid till detta? Jo, nu för tiden så snos ALLT. Det är inte bara fina bilder som är bra fotade eller bra gjorda som blir snodda. Det är porträtt, bild på dagens inköp, ja alla bilder stjäls av olika anledningar.
   Ta t.ex. den här bilden ovan på mig, inget speciellt alls och inget jag skulle oroa mig för att någon snor, men numera snor hemsideägare vanliga bilder på vanliga människor och använder dessa på sina sidor. Det finns många fall då vanliga bilder på vanliga tjejer har blivit tagna från en hemsida eller blogg eller liknande och sedan hamnat på porrsidor med texter som "Se Lotta klä av sig!" under. Lockmedel för att lura till sig läsare eller t.o.m pengar direkt från människor som betalar för att se en påhittad tjej klä av sig.
   Mitt råd för att inte låta detta ske dig är att fixa en stämpel eller bara något som gör det svårare att få ut en bra bild ur din bild. I bilden ovan har jag placerat stämpeln i nedre hörnet för att det ska hamna på objektet som jag vill ha kvar för mig själv och för att det inte ska förstöra bilden. Hade jag velat skydda bilden bättre hade jag lagt stämpeln tvärs över ansiktet, men det hade skadat bilden så mycket att det inte hade varit någon idé att lägga upp den. Oftast när folk är på jakt efter en bild så orkar dom inte redigera bort stämplar och letar därför rätt på en annan istället.

Stämpla era bilder, oavsett vad det är på dom om du vill ha dom för dig själv.

Kommentarer
Postat av: Modecentralen

vi tycker att du tar riktigt fina bilder raring! KRAM

2009-02-10 @ 08:39:08
URL: http://modecentralen.blogg.se/
Postat av: pelle

Shit, det där måste jag bli bättre på. Dessutom att berätta vad jag tagit bilden. Hm.. men jag göra det på mitt egna lilla vis. Tack - du fick mig att öppna upp.



Om inte kan man ju bli betalningsskyldig om man tar en bild hur som helst va?

2009-02-10 @ 11:00:03
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback