Mannen som alltid får mig att le

Visst passar han bra i dreads?

Jag kommer inte ihåg exakt när och hur jag blev fascinerad av Jackie Chan, men det var för MÅNGA år sedan. Nu har jag lyckats samla på mig 13 stycken DVD filmer med honom och så har jag någon film på VHS som jag tror fick mig att börja gilla honom och det han gör.
   Han gör alla sina stunt själv och han vill helst att dom han spelar mot i filmer också ska göra alla deras stunt själv. Han vill helst inte använda linor och sådant som inte är enbart hans skicklighet. Jackie är känd för att använda humor och alla möjliga och omöjliga saker som redskap, alltså inte för att fuska utan för att slåss med. Min favorit är när han använder jackor som redskap för att hålla the bad guys på avstånd. Han gör det så jäkla skickligt.
    Nu har han dragit ner på sin tid till filmandet och spenderar nästan all sin tid åt välgörenhet. Han vill hjälpa så många skapalser från denna planet som möjligt och han hjälper dagligen till med att skapa en bättre framtid för barn och ungdomar, framförallt i Hong Kong. 1988 skapade han The Jackie Chan Charitable Foundation som hjälper just barn och ungdomar med utbildning och nu även medicinska besvär. 2005 startade han The Dragon's Heart Foundation som är till för att hjälpa barn och äldre människor runt om i Kina.
   Jag beundrar honom mest för att han inte låter sig bli övertalad och för att han står för allt han säger och gör. Han gör detta med ett leende på läpparna och han verkar vara god rakt igenom. Han gör dessutom klockrena filmer som varenda människa måste älska. Många vet inte om att han även sjunger och har en sångkarriär i Kina.
Om jag fick välja att träffa vem jag ville, död eller levande, så skulle jag nästan ha svårt att välja mellan farmor och Jackie Chan.

Kommentarer
Postat av: Cristel

hihi jo jag tror hon har upptäckt det .. ;P tyvärr!



ja jag gillade också att man kunde knyta ihop den!

2009-01-17 @ 20:17:29
URL: http://cristelles.blogg.se/
Postat av: Dragana

Han är en grym skådespelare och väldigt duktig med sina egna stunts dessutom! Jätte rolig!



(Svar: Nej, det är gratis med omtentor.)

2009-01-17 @ 23:02:14
URL: http://iseedee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback