Hovet

Nu var det längesen mina vänner. Har varken haft ork eller riktigt med tid till bloggen dom senaste dagarna och jag har lärt mig att man inte ska skriva då så ja.
   Igår var jag och Krille till Hovet på konsert. VI såg Bullet, Sabaton och Hammerfall. Roadtrip till Sthlm med stopp för käk på Burger King blev det också. Gottgottigottgott. Köade framför några jättekorkade smågrabbar utanför Hovet gjorde vi. Väl inne från kylan köpte Krille en Hammerfall t-shirt och sen hittade vi våra plaster på läktaren. Köpte lite glass och sen började det.
   Bullet var först ut och körde deras första låt med lampor bakom sig som bildade ordet Bulle. T:et lös inte pga en trasig lampa. Ganska kul. Det fixades snabbt och vi fick se Bullet istället för Bulle. De var roliga att se och riktigt bra. Sabaton tog över och var väldigt tacksamma för publikens respons och tjatade om det mellan varje låt. Lite tröttsamt att alla deras låtar handlar om krig, men gillar man sådant så var de säkert skit bra. De var bara bra för mig.
   Efter Sabaton sprang jag iväg för att gå på toa. Två bås och en miljard bruttor kändes det som. Jag missade början av Hammerfalls inledning. Missade nog inte så mycket dock och Krille har det inspelat. Det var mycket lasershow och det var även lite eld. Mycket bra var det och jag tror att de två tanterna/kvinnorna som köade före mig inne på toaletten blev besvikna när de inte fick se sin söta Jocke från körslaget. Undrar vad de tyckte om Sabaton. Helt klart ett band jag vill se igen.

Bilder kommer när Krille har hittat sladden till kameran och klipp kommer när han har orkat ladda upp dom på youtube. Hörs!

Kommentarer
Postat av: Chrisse

Låter som ni haft en toppen dag =)

Ja vi ska också på peace and love =)



Som det ser ut nu blir det jag, oscar och mattias.

Jag vill dock vara där alla dagar, det vill inte oscar + att oscar vill åka hem varje dag vilke jag inte heller vill..

Mattias kikar efter hotell men just nu vet jag inte alls, men tält med dig vore inte helt fel heller ;)

2009-03-30 @ 16:54:53
URL: http://stinolinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback