Answers


Igår var jag till Chrisse på kvällen och kollade på film och pratade en hel del, alltid lika trevligt! Idag tänkte jag vara hemma och blogga och jag tänkte börja med att svara på era frågor om mig och annat.
På bilden ovan ser ni mig som en generad 70talare för några år sedan, mer mig än så kan det ju inte bli.

Hur ofta fotograferar du?

Nästintill varje dag. Så fort det är bra väder ute eller så fort fingrarna kliar när ett bra motiv dyker upp.

Har du något favoritmotiv?
Det måste vara droppar. Jag tror inte jag fotar något annat så mycket som jag fotar olika droppar. Ganska tråkigt motiv egentligen, att fota ofta iallafall. Annars skulle jag nog säga kryp, av alla dess slag, jag får en kick av att komma något jag tycker är lite småäckligt så nära och att fånga deras bästa sida.

Musiksmak?
Jadu...en bra låt är en bra låt, oavsett vem som har gjort den eller vilken genre den tillhör. Mest hårdrock dock.

3 mål du har i livet?
Att tillbringa största delen av livet med ett jobb jag trivs med.
Att bli en lycklig och cool pensionär.
Att bli en känd naturfotograf som ändrar världen till det bättre.

Favoritgodis?
Never stop, ett så jäkla passande namn, man kan aldrig sluta äta skiten!

Vad ser du helst på tv?
Djurräddningsprogram eller program om apor. Om programmena fick klippas till så hade jag valt Top Model. Enbart för att se hur fotograferingar går till och hur bilderna blir i slutändan. Allt skit däremellan kan tas bort.

Läser du några stora bloggar?
Den största jag läser dagligen är Emelies. Bloggar jag läser dagligen och alltid går igenom är listad som länkar i menyn annars. Dem klassiska storbloggarna som BlondinBella, StinaLee osv kan jag besöka om jag är riktigt uttråkad eller om någon länkar dit om något intressant, inte alls ofta alltså.

Åker du till Stockholm någonting?
När jag har någon specifik anledning för att ta mig till Sthlm ja. Exempelvis när Krille får för sig att en roadtrip skulle vara kul (egentligen när han är sugen på Burger King), ja då hittar vi på en anledning.

Är du sån som tar 500 bilder o väljer ut 5, eller är du sån som står med kameran i 2 minuter och väntar på rätta tillfället?
Jag är nog varken eller. När jag fotar går jag oftast på fotopromenader eller så har jag något speciellt jag absolut vill få med på bild. När jag tar mina fotopromenader så tar jag många kort, hela tiden och gillar nästan alla. Jag är väldigt kritisk mot mig själv och mina bilder dock. Det ska man vara för att utvecklas.

Vad ska du ha får jacka i vinter? :/ Vill ha inspiration.
Jag har tre jackor från tidigare år som jag tänkte köra på igen. En grå ulljacka, en lilarutig duffeljacka och en gråblå jacka från HM med vit fuskpäls inuti. Kanske inte så inspirerande, men bekvämt som tusan och det är huvudsaken.

Om du fick äta endast en grej i resten av ditt liv, vad skulle det vara och varför?
Jag tror inte att jag skulle överleva på kladdkaka/smet, istället väljer jag kyckling. Man kan äta kyckling på så många olika sätt och när jag får välja så blir det oftast kyckling. När jag är riktigt hungrig så är jag alltid sugen på kyckling i någon form dessutom. Inte efter en festivalvecka dock, då är jag sugen på mos och fiskpinnar.

Favoritsötsak?
Om man räknar bort favoritgodiset Never stop så blir favoriten nog kladdkakssmet.

Om du fick ge ett enda fotoråd, vad skulle det vara?
Tänk på ljuset. Ett bra och förtrollande ljus kan rädda vilken bild som helst. Med bra ljus menar jag ett ljus som passar känslan du vill återge på varje bild. En mörk känsla ska ha ett mörkt ljus och tvärtom.

Har ni fler frågor, fråga på, det krävs ingen frågestund för att svara på dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback