Fotoinspiration: Marc Montocchio

Jag har många fotografer att visa er och fortsätter med mina inspirationskällor. Den här gången visar jag er bilder från Marc Montocchio. Marc fotar för bl.a. National Geografic och fotar allt mellan himmel och jord. Han är mest känd för sina havsbilder, men fotar även produkter, människor, landskap och djur.
Han fotar klockrena svartvita bilder, vilket inte alltid är lätt och hans bilder i färg fängslar verkligen. Han fotar allt och inte är inriktad på något speciellt och ändå lyckas han lika bra i varje genre, det är ett tecken på en bra fotograf.
En gång i tiden ville jag bli marinbiolog, den planen sket sig, men gissa om det kliar i mina fingrar när jag ser hans havsbilder? Havsfotograf kanske?

Jag har fått tillåtelse av Mark att låna hans bilder. (Oh yes, jag skickade ett mail och fick ett svar, något som borde testas oftare i bloggvärlden.)

Kommentarer
Postat av: Amanda

jag gillar verkligen tigern!

2009-10-08 @ 18:56:23
URL: http://amandahoffman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback