Trångsynthet

Något jag blir väldigt trött på är trångsynta människor, människor som bara ser rakt fram och som vägrar ens försöka förstå hur andra tänker. Jag har irriterat mig på dessa människor väldigt länge nu och behöver skriva av mig.
Jag lyssnar på all musik som är bra, det spelar ingen roll vilken genre en låt hör till, sålänge den är bra så lyssnar jag på den. Vissa trångsynta människor vägrar lyssa på musik från en viss genre och blir hatiska mot andra som lyssnar på den genren. Varför? Varför kan man inte ge varje enskild låt en chans och lyssna på den kanske mer än två sekunder? Trångsynta människor när det gäller musik retar mig något så fruktansvärt!
Likadant tycker jag när det gäller olika klädstilar. Vissa tycker illa om alla människor som klär sig på ett visst sätt enbart för att de har bestämt sig för att hata den stilen. Jag tittar på varje enskild människa och tycker att alla människor som känner sig bekväma i sin egen stil och som får ännu bättre självkänsla av den stilen är snygg. Det spelar ingen roll om det är en svartrockare, snobb, punkare, hiphopare eller vilken stil det nu är människan har, så länge människan utstrålar självkänsla och ser ut att känna sig bekväm så är det snyggt. Jätte irriterande med människor som dömmer andra enbart pga deras stil och vägrar att rubba på deras åsikter eller höra på andras.

(Bild lånad härifrån)
Det jag stör mig mest på gällande dessa människor är deras superstarka åsikter om större frågor. Jag försöker alltid lyssna på vad andra har att säga och jag kan acceptera vad andra tycker och kanske ändra mina åsikter lite, se det från ett annat perspektiv. Dessa trångsynta människor kan oftast inte argumentera eller lyssna på andra, iallafall inte ta in vad andra säger, utan kör på sitt race och lever i en bubbla. Dessa människor är oftast okunniga just för att de inte kan lyssna på andra och nonchalerar kunskap.
Sådant här gör mig förbannad, det är sådana här männsikor som startar krig och orättvisor här i världen. Alla borde vara lite mer öppen mot andra och annat än vad de är van vid, lite klichéaktigt men världen skulle då vara en bättre plats.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Jag håller med dig till 100 procent. Bra skrivet.

2009-09-22 @ 23:41:07
URL: http://ettperfektsubstitut.blogg.se/
Postat av: Chiss

Gick jättebra med ungarna, lyssnar kanonbra på oss så det är roligt att ha dom :)

Nä tror inte dom skvallrade på mig denna gång, såg till att dom åt minst lika mycket ;)

2009-09-23 @ 20:06:45
URL: http://stinolinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback