Fotoinspiration: David Maitland

Som fotointresserad är man knappast ensam här i världen. Förut var jag väldigt osäker på mig själv och därmed på mina bilder också. När jag kollade i fototidningar, fotobloggar och på vad andra fotade så kände jag mig dålig och jag ifrågasatte mig själv många gånger om jag verkligen fotade bra alls. Jag tänkte och gjorde helt fel. Istället för att bli inspirerad och ha alla dessa bilder i bakhuvudet när jag själv fotar på mitt sätt så lät jag dessa bilder ta över och tyckte att sättet jag fotade på och bildena jag tog var dåliga.
Nu gick jag in på mina favoritfotografers hemsidor och kollade på samma bilder som förr och jag kom på att jag faktiskt har utvecklats. Numera ger jag inte upp hoppet om mig själv när jag ser bilder som jag tycker är bättre än mina. Jag tänker på hur bilderna har tagits och på om jag skulle kunna ta samma bilder, sedan har jag allt detta i bakhuvudet och gör om mina favoritbilder från andra fotografer till något som är mitt eget, på mitt sätt.
Det är det som kallas inspiration. Jag tänkte börja bjuda er på mina inspirationer lite då och då här i bloggen. Den första i en lång rad är David Maitland. Karln är helt otrolig och han fotar inte bara utan han engagerar sig i det han fotar också. Helt sjukt makalösa bilder tar han! Många av dem har varit med i tidningar som Illustrerad vetenskap och liknande.
Här är några favoriter:

Foto: David Maitland
Besök hans hemsida och kolla in resten av bilderna och läs även informationen om dem. (Hoppas att hans advokater inte kommer kicka mitt ass för att jag lånat hans bilder...!)

Kommentarer
Postat av: Anonym

usch den sista var hemsk

2009-09-28 @ 04:10:03
URL: http://anwb.blogg.se/
Postat av: Janina - Modellen som skiter i alla måsten (also in English)

wow dessa bilder är verkligen helt otroliga :D

tack för att du visade dem!



SVAR;

Tack för att du ville hjälpa oss att välja :) Supersnällt verkligen. Hoppas att du får en bra vecka med massor av roliga händelser nu. Kram /Janina

2009-09-28 @ 09:04:09
URL: http://janinanaslund.blogg.se/
Postat av: velvet

vatten bilden var väldigt tilltalande.



ja den gör ju det, riktigt ovärt köp.

hehe sm i plöjning är precis vad det låter som^^



ah okok.

2009-09-28 @ 14:08:47
URL: http://fashionundstyles.blogg.se/
Postat av: nia

hej allt bra? :)

2009-09-28 @ 15:23:28
URL: http://elleetil.blogg.se/
Postat av: Daniel

wow wow wow... PROFFS!!!

2009-09-28 @ 15:57:19
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback