Låtar som tar en någon annanstans

Vissa låtar får mig att knyta näven, sjunga med och känna styrka varenda gång jag hör dem. När det är dags att städa så sätter jag igång dessa låtar och det går genast mycket lättare. Här är de bästa styrkande låtarna du kan hitta:
Mustasch - Double nature
Bullet -
Bite the bullet
Chinchilla -
Fight
Gamma Ray -
Valley of the kings
Foo Fighters -
The Pretender
Gwen Stefani -
Hollaback girl
Hammerfall -
Any means necessary
Hammerfall -
Blood bound
Hammerfall -
Hearts on fire
Hammerfall -
Last man standing (den absolut bästa av dem!)
Hammerfall -
Let the hammer fall
Iron Maiden -
Run to the hills
Limb Bizkit -
My way
Limb Bizkit -
Rollin'
Mary Mary - Shackles (Praise you)
Michael Jackson - They don't really care about us
Mötley Crue - Shout at the devil
No Doubt - Just a girl
Outkast -
Ms. Jackson
Papa Roach -
Last resort
Ram Jam -
Black Betty
Rhapsody -
Land of immortals
Sandi Thom - I wish I was a punkrocker
Sonata Arctica - Replica
Tenacious D - Tribute
The Monkees - I'm a believer
The Sounds - Living in America
Twisted Sister - We're not gonna take it
Hammerfall är kungarna på sådana här låter och alla går inte att lista!

Två låtar som får mig att vifta på armarna och som får mig att tro att jag är en dirigent är Somewere around nothing med Apocalyptica och Wind it up med Gwen Stefani. Jag kan inte låta bli.
En annan låt som får mig att vilja strippa under rinnande vatten är Pour some sugar on me med Def Leppard. Det låtar jag bli att göra....oftast. Tsss
Det går inte att låta bli att sjunga med finsk brytning till denna låt: M.A. Numminen - Som en gummiboll kommer jag tillbaks till dig.
Kan man låta bli att tänka på roadtrip med vinden i håret när man hör Sweet home Alabama med Lynyrd Skynyrd?
Man måste väl ändå inte låta bli att vicka på tårna, om inte hela kroppen, till den här låten: Robert Broberg - Huppegupptäcksfärd?

Låtar som jag inte kan låta bli att stanna upp och dansa till är:
Little Richard - Good golly miss Molly
Lulu and the Luvvers -
Shout
MC Hammer -
Can't touch this
Nicole Scherzinger - 
Whatever U like
P.Diddy - Shake ya tailfeather
Sergio Mendes - Magalenha
Beyoncé -
Get me bodied
Beyoncé -
Freakum dress
Beyoncé -
Work it out
Beyoncé -
Naughty girl
Daddy Yankee -
Rompe
Daddy Yankee -
Gasolina
Destiny's Child -
Bootylicious

Har du några låtar som tar dig till en annan värld eller som du reagerar på varenda gång du hör dem?

Kommentarer
Postat av: Shirin N - fotoblogg

Svar: Tack vad fint sagt!

2010-04-18 @ 22:26:33
URL: http://absolutshirin.devote.se
Postat av: pelle

Hahah, vad kul att du hade med "Shout", för den är verkligen en sån låt. Varenda nerv i kroppen spritter fan till ;)



Du förresten, jag gillar nya designen :D

2010-04-19 @ 10:23:42
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Ambjörn

Jag satte ihop listor av allt på Spotify :D

Mycket trevliga listor, man blir pepp och man gör det man ska, med andra ord, man städar en massa :D

2010-04-20 @ 21:24:06
URL: http://gholen.se/blag

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback