Min favoritkrök


Nikon D90+Nikkor 18-105mm f3.5-5.6 (1/500s, F5, ISO 200)
Vi alla vet väl vart bilden har tagits vid det här laget? Jag älskar att titta åt just det hållet och se just den där kröken på ån i olika ljus och i olika årstider. Underbart!
Jag var så glad tidigare idag för att min förkylning var borta, äntligen, nu hostar jag mer än igår och snörvlar som en tok igen. Efter att ha dammat i hela mitt rum så tror jag att kroppen min tröttnade på allt damm. Eller vad tror ni?

Förövrigt så känns det jättekonstigt att 200 är grundinställningen på ISOantalet numera. Jättewierd. ISO 100, vad som ska vara ISO 100, är uppdelat i L1.0, L0.7 och L0.3. Det kändes underligt när jag skulle testa ISO och såg detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback