Hjältar och raka motsattsen

Bland det värsta jag vet är djurplågare eller människor som tycker att djur inte är lika mycket värda som människor. Jag blev glad när jag läste på Aftonbladet att en man hoppat i vattnet och räddat en 170-kilos björn från att drunkna. Bra jobbat!
Tyvärr var inte glädjen långvarig när jag på sidan av artikeln såg ett klipp om en isbjörn som dykt upp på Island. Den troddes vara farlig och blev därför ihjälskjuten. Det faktum att vi snart inte har isbjörnar kvar struntade dessa människor fullständigt i.
Jaja djurarter dör ut hela tiden och det ena och det andra, men när det är människan som utrotar arter blir jag arg. Det är inte naturligt urval eller naturligt alls att människan dödar djur på det sätt vi gör. Tjuvjakt, naturförstörelse och pengagirighet. Fler borde vara som björnräddaren istället för artdödare.

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Hoppas du kommer tycka om det :)

2008-06-30 @ 16:50:49
URL: http://Wysteriiasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback