Presenterna

Jag fick som sagt ett stativ, ett objektiv och en blixt i födelsedagspresent.

Objektiv: Sigma AF70-300/4-5,6 DG, 1 390 kr
Blixt: Sigma EF-530 DG ST, 1 790 kr
Stativ: HQ Resestativ 19, 199 kr

Blixten fick vi skicka tillbaka och byta, det var en Sonyblixt...jag har en Nikon.
Stativet blir lite vingligt när man fäller ut det helt och det är lite plastigt, men det kostade 199 kr också så jag kan inte klaga.
Objektivet är riktigt bra och jag kommer gå ut och knäppa kort på himlen senare när det är mörkt med det. Jag har inte knäppt så många kort än, men här är en testbild med både stativ och nya objektivet.



Tagen på över en meters avstånd i dåligt ljus och på ett lite skakigt stativ.

Kommentarer
Postat av: Jennie

det blev ju bra!

2008-11-15 @ 10:29:06
URL: http://ladyjenny.blogg.se/
Postat av: Emma

Rekomenderar stativet, hur pass vingligt är det?

2009-01-18 @ 20:17:01
URL: http://embuh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback