Något att tänka på


Jag som så gärna vill bli naturfotograf på proffsnivå har självklart Mattias Klum som förebild och jag älskar dessutom djur och naturen de lever i. Jag blir djupt berörd av det här klippet.
Att pengar och okunskap gör så att orangutanger och en hel värld kan raderas och dö ut under 2000-talet är helt obegripligt och chockerande. Det här med skövling av regnskog och dess effekt har varit känt hur länge som helst, men ändå pågår det i större hastighet än någonsin år 2008.
Arter som dör ut naturligt är just naturligt och vanligt och bara att acceptera, men arter som dör ut pga pengar och okunskap hos människan kan inte accepteras, det måste stoppas. Jag använder ordet okunskap för att det inte finns kunskap bland de människor som tar ner regnskogen, oftast och för att det inte finns kunskap nog för att stoppa det.
Tänk på regnskogen nästa gång du köper glass eller schamponerar håret.

(Foto: Mattias Klum)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback