Inte riktigt


Efter en runda i Valbo fick jag världens spänningshuvudvärk av förkylningen och la mig och sov. När jag vaknade var Michael Jacksons minnesstund på fyran. Vilken man det var, jag håller med karln som kommenterade, det är synd att Michael inte fick höra alla starka och värmande ord som sades idag när han var i liv. Jag kunde hålla mig ifrån att gråta under hela alltihopa och precis innan det är slut så talar hans dotter, tårarna välde ner för mina kinder.
   Jag kom och tänka på hur länge jag har gillat hans musik, han var min första idol och när (nästan) alla vände honom ryggen, då det var pinsamt att lyssna på honom, så lyssnade jag och gillade det. Jäklar vilka texter och jäklar så bra han var! Min favoritlåt är "Man in the mirror", vilken är din? Vad gjorde du när du fick veta att han var död? Jag satt på min campingstol på P&L och läste rubriken på en gratis aftonbladet som passerade. Det kändes inte riktigt då, det kändes riktigt att se hans dotter gråta och bli kramad av familjen dock. Vilken man!

Kommentarer
Postat av: pelle

men jag förstår att ni inte "tog till er det". fanns väl annat att tänka på under en festival än MJ. men ja, minnescermonin var oerhört fin.



hm, jag gillar också "man in the mirror". tycker om alla låtar som verkligen betyder något. "they don't vare about us" är också förjävla cool.

2009-07-08 @ 12:27:54
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Katarina

Jag grät också en skvätt när dottern talade. Jag har många favoritlåtar, kan inte välja men Man in the mirror är bra. Bra budskap! När jag fick reda på att han dött satt jag vid datorn och läste aftonbladet har jag för mig.

2009-07-08 @ 22:20:24
URL: http://ettperfektsubstitut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback