Party m.m

18.20 på lördag kväll klev jag av bussen i Gävle och väntade på Krille. Om det blir en vana att jag väntar på Krille, som alltid blir sen och om jag kommer träffa massa skumma Gävlebor varenda gång, då går inte jag med på det längre. Jag hann träffa en trevlig kvinna som undrade om jag tappat mina vantar (som jag hade på mig för övrigt), två grabbar i 25-års åldern som först undrade vart alla öppna kiosker fanns i Gävle och som sedan undrade om jag velade hänga med till deras hotellrum, en till kvinna som undrade vart stationen låg och till sist en gubbe som tyckte att jag var dum som stog ute efter en gata i Gävle helt själv så sent...för det kunde ju komma dumma gamla gubbar och röva bort mig. Smart sagt. Men till slut så kom Krille iaf, sent som vanligt. Vi hämtade upp Jimmy, Basse och Maxmat. Hemma hos Krille väntade Prasse och Kjelle. Efter lite maxmat så blev det glögg och allt annat blött att skölja struparna med.
   Temat för kvällen var ju guitarrhero3 och det spelades friskt. Jag ville dock inte vara sämst bland dom sämsta, så jag lät bli. Marcus slöt sig till gruppen också och som vanligt så är Marcus helt sjuk och jag känner mig lite hatisk mot honom när han spelar. Jag nämner inga namn men en viss höll på att bli blöt i byxan av Marcus spelande... Jag säger då det.
   Härner kom också och två av hans vänner. En av dom var inte så klipsk direkt. Det var chockerande och skrämmande. Vad sägs om dom här citaten? "Du kan få ta på min om jag får ta på dina bröst?" Eller "Många har tagit på mina bröstvårtor." Vad vill han att jag ska göra med informationen?? Det är en sak att vara rak på sak och det är en helt annan att vara korkad och rak på sak. Vissa skulle behöva gå i raggarskola.
   Det blev svarte till slut, när vi dumpat ärthjärnan, Härner och den tredje. Lika trevligt som vanligt. Prasse dök upp efter att ha spelat biljard med Jimmy och var svartfläckig. Avis på dalmatiner? Ja jag tror det. Eller så hade dom krigat runt biljardbordet..kan vara så också.
   Efterfest hos Krille efter det. Marcus slöt upp ännu en gång och fortsatte visa sina kunskaper fast på sitt slappa vis. Kan man se mer apatisk ut? Han testade även att spela på två gitarrer samtidigt. Det gick bra det också. Vi somnade någon gång på morgonen efter många om och men.
   Söndagen började efter någon timmes sömn med frukost för en kung. Oboy och macka, det är så det ska va! Sen så blev det Flushed away, alltid lika bra. Lunch och jag lär då säga att jag blev imponerad. Jag trodde då aldrig att grabbar kunde göra mer än det simplaste. Levande ljus t.o.m. Imponerande. Lätt att jag ska käka hos Kjelle varenda dag när jag har blivit Gävlebo. Okej Krille och hans lillebror var också med och hjälpte till att skapa den perfekta lunchen. Vi kollade på The Wicker Man också och sen var det hemfärd.
   Jag visste att jag skulle somna på bussen och vad gjorde jag? Det måste ha varit när bussen svängde ut från centrum. Som tur var så ringde någons telefon så jag vaknade. Då ringde jag hem och bad om skjuts från Östanå. Sen så somnade jag igen....och vaknade av att fader ringde och sa att han väntade i Östanå. Jag tackar för det, annars hade jag nog blivit väckt på resecentrum. Väl hemma så kollade jag på Miami ink och sen sov jag.
Det blev långt, men roliga helger måste beskrivas och då får det bli långt :P
Nu ska jag kolla på en av dom hundra filmer jag lånade av Krille.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback