Ett ufo gör entré

Läste klart Ett ufo gör entré idag i väntan på Krille. Fick ångest när jag tänkte på hur några i klassen på högstadiet måste ha känt under dom fyra åren. Jag hade kul mestadels, vad jag kommer ihåg, men jag vet att några andra upplevde det som ett helvete. Kommer ihåg hur många gånger jag och Aldis försökte få lärarna att förstå att vissa i klassen inte var så oskyldiga som dom verkade framför dom. Men i elevskyddombudsgruppen så tolkades det som om det var jag och Aldis som var mobbade, ENDAST och ingen annan. Därför skulle vi avsättas (när det var typ en månad kvar i nian), för vi hade bara ljugit på alla dessa möten och gud vet vad dom sa.
Nu vet jag med all säkerhet att några i klassen inte ville komma till skolan vissa dagar och mådde riktigt dåligt. Då visste jag inte att det var riktigt så allvarligt för så många. Jag är glad att det går bra för alla dom utsatta i klassen och att alla överlevde klass 6-9A. Vad jag vet så blev ingen misshandlad heller, tur nog.
Jag är glad att jag gick vidare på gymnasiet och att det inte har satt så djupa spår i mig. Det är klart att jag tänker på den ganska jobbiga perioden ibland, men jag försöker glömma. Jag kommer nästan bara ihåg dom roliga stunderna numera och det känns som om dom skedde oftare än dom jobbiga.
Den som inte har läst En komikers uppväxt och Ett ufo gör entré (och även kanske Jenny, som jag inte läst), skriven av Gardell, borde göra det.

Kommentarer
Postat av: Chrisse

Var Jonas som fick mig att överleva den tiden, han gav mig styrkan i böckerna för man känner igen sig så otroligt mycket.
Jenny är en jättebra bok det med, men stark, så otroligt stark och hemsk

2008-05-01 @ 11:15:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback