Förklaring av bloggnamn


Jag har inte alls varit på något blogghumör dom senaste dagarna. Jag har inte orkat fullt ut, med något egentligen.
Min orkeslöshet sitter i, men jag tänkte bjuda på ett inlägg med en förklaring av mitt bloggnamn.
   Mitt internetalias fick jag en kväll när jag och min vän Aldijana skulle skapa ett användarkonto på lunarstorm åt mig. Ja, det var många år sedan. Jag har alltid haft skit dålig fantasi så hon fick välja ett namn åt mig och det blev Lavica. Efter några års användande av detta alias så fick det följa med när jag skapade en blogg.
   Lavica betyder lejoninna och det uttalas inte lavika så som alla läser det utan det uttalas lavitza. Det låter lite vackrare om man uttalar det rätt. Den korrekta översättningen fick jag av Alexandra, tidigare har jag bara vetat på ett ungefär vad det betyder. Tack ska du ha!
Då vet alla mina miljontals läsare vad mitt bloggnamn betyder också.

(Bild: Mattias Klum)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback