Senaste dagarna

Det blir inte mycket bloggande när jag umgås med Spillkrill hela tiden har jag märkt. Men jag offrar nog bloggandet om jag måste välja. :P
I lördags så åkte jag och moder till Gävle för att titta men inte handla....det gick inte som vi tänkt oss och jag kom från stan med ganska mycket som jag inte skulle köpa. Men jag behöver egentligen allt jag köpte, eller jag har velat haft det jag köpte väldigt länge, så det var bra ändå. Kom undan med massa köp för en billig peng. Jag och mamma är väldigt stolta över våran förmåga att handla billigt. Det blev mycket rött.

Jag hade riktig tur hela dagen. Pappa skjutsade oss till Gävle till att börja med. Jag hittade det mesta jag "behöver" jätte billigt. Efter att jag och mamma bestämt oss för att det fick vara nog så gick vi och skulle vänta på pappa. Och vips så åker Spillkrill förbi, så jag kom med mycket tidigare hem till Spillkrill. Det är väl tur om något!
Vi tittade på National treasure för att bli påminda inför tvåan som vi skulle se på bio senare på kvällen. Dom är bra, kanske inte dom bästa filmer man kan se, men tillräckligt bra för att se. Vi köpte lite för mycket popcorn..bara lite för mycket. Vi käkade Max också vilket var lika gott och mättande som alltid. Kvällen avslutades med House och glass med jordgubbar, chokladsås och maränger. Ända tills ett öga ploppade ur en ögonhåla och en viss Spillkrill nämner likheten med jordgubbarna. Spillkrill fick äta upp mina jordgubbar som straff. Jag fick äta mycket av det jag var sugen på i flera dagar och var jätte nöjd och belåten. Funderar varför Spillkrill fjäskar..?

På söndagen så chillade (hatar det ordet) vi bara.

Måndagen innebar mycket chill också fram till halv fem. Då åkte vi till Angelica och Jimmy och fikade. Jag fick träffa rådisarna som var trevliga små djur. Jag och Angelica har planerat våran sommar och jag längtar! Sockerkakan var skit go, Angelica! Tack för kläderna också. ;)
Efter att ha ätit hos Spillkrill så åkte jag hem för att lägga mig tidigt och sova ut innan jag skulle bli studerande igen. Det gick dock inte som planerat. Jag låg och hostade hela natten och sov inte en blund. Men halv sju var jag uppe och igång. 07.30 klev jag och broder på bussen vid resecentrum och sen har det varit full gång. Jag lyckades hitta till rätt sal (med hjälp av den mycket lugnande broder jag har) och jag kom i tid. Det var skit tråkigt och läraren var ett pucko, men jag biter ihop och gör skiten ändå.

Träffade Henrik också och det var ju trevligt. Kul att veta att folk lever fortfarande. Blev sugen på klassfest.

När jag var klar på högskolan så kom Spillkrill och tog med mig på en fika. Det var kletigt och hett men gott och behövligt. Spillkrill var så vänlig och tog med min glömda tandborste ifall jag inte hade nån annan och var i desperat behov av en tandborste. Gulligt tänkt, men jag har tillgång till fler tandborstar och behövde inte den. Så tandborsten kom han ihåg att ta med..men inte kassen med kläder som jag glömde. Vi åkte för att hämta den och jag fastnade hos fåglarna och blev kvar lite längre. Oj, hur det kan bli... Dom blev så fina när dom slutade vara feg och vågade sig i badet. Tänk att lite vatten kan vara så kul.

Imorgon ska jag sitta hemma och underhålla Pompe. Jag antar att jag ska läsa så långt jag orkar i den tråkiga kursboken också. :S Usch så tråkigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback