Tippande vagn

Började skratta när jag läste tidningen idag. En klass som slutade nian i Storvik hade åkt runt på ett släp på avslutningsdagen när den plötsligt tippade i en korsning. Eleverna fick små blesyrer skrev tidningen. Den värsta skadan var hjärnskakning som en elev hade fått. Skolan ordnade ett kristeam i skolan för dom som behövde prata ut. Klassen som åkte bakom fick chansen att åka till skolan och bli mottagen av kristeamet. Elever, föräldrar och lärare grät. Nu ska en ny skolavslutning anordnas. Kan tillägga att det tros ha varit överbelastat på ena sidan av vagnen och därför tippade den i kurvan.
Jag förstår att man gråter om det gör ont, varför gråter lärare och föräldrar? Krishanteringen förstår jag inte alls. Sådant behövs inte upprättas om det inte är något hemskt som elever har blivit drabbade av. Borde inte denna vagn ha kört sakta från början och nästan stått still i en sväng? Om den nu gjorde det så kan det inte ha varit traumatiserande heller. Jag har själv varit med om några krockar (då menar jag PANGkrockar) och jag klarade mig finfint, trots att det gjorde ont. Varför ordna en ny skolavslutning åt dessa elever bara för att någon överbelastade ena sidan av vagnen EFTER att dom redan slutat skolan? Det hände EFTER skolans ansvarstid.
Jag blir inte riktigt klok....måste få det sagt hur töntigt det än låter. Tänk på barnen i Afrika!

Kommentarer
Postat av: Linnéa Sjöholm , Storvik !

Hahah hitta ditt inlägg nu, och ja satt i vagnen bakom. Vill bara säga att ja dom va dum och lyssnade inte på vad som sagts tidigare att alla inte kunde stå på en sida. Dom flesta var i chock, där av gråtande med mera. En kille bröt nyckelbenet en fick hjärnskakning, resten var bara skrubbsår men fortfarande dom flesta va i chock.

2009-03-16 @ 14:40:43
URL: http://sjoeholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback