Inte Sverige, vilket land då?

Ikväll ska jag tvinga Krille, om han inte vill, till att kolla på ESC. Alla bidrag var bättre live och när det verkligen gällde än var dom var i en inspelad video på införprogrammen. Charlottes bidrag är bäst, men eftersom det finns flera liknande så tror jag att nått annat som sticker ut mer kommer vinna. Men jag vågar inte satsa pengar på det, mest för att jag inte har några.
Förra året så gillade jag inte vinnarlåten, men nu när dom spelar den lite då och då under tävlingarna så gillar jag den starkt. Den har styrka i sig. Den fastnade i skallen igår och jag gick och sjöng den för mig själv i huvudet hela dagen.
Om jag inte fick hålla på Sverige så skulle jag nog hålla på...nästan alla....men mest Bosnien, Georgien och Finland. Bosnien för att det landet alltid kommer ha en konstig plats i mitt hjärta och för att deras bidrag var bra och konstnärligt fint. Georgiens bidrag fastnade i mitt huvud påengång och då är det värt en första placering. Måste jag förklara Finland? Det är hårdrock. Om du inte fick heja på Sverige, vilket land skulle du då heja på?

Kommentarer
Postat av: Krille

el robocop

2008-05-24 @ 17:30:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback