Spam

Det här med spamkommentarer och "TITTA PÅ MIG!!!" kommentarer börjar gå överstyr. Oftast så får man inkopierade kommentarer som 20 andra precis också fick, som inte har något alls med ens egna inlägg att göra. Jag undrar varför ska jag lägga min energi på att läsa deras bloggar om dom inte ens kunde lägga lite energi på att ens läsa inlägget dom kommenterade? Jag skulle inte bli glad över mina läsare om jag fick dom av en massa spamande, jag blir glad om dom hittar hit av eget intresse.
   Ett exempel på att det har gått överstyr hittade jag inne på Mumaris blogg när jag läste det här inlägget. Det är en blogg som har blivit en minneslund efter att tjejer som skrev bloggen har fått vingar och lämnat denna planet. Bland alla kommentarer om saknaden finns det just spamkommentarer. En som har kopierat in en lång text om sin blogg och lagt till "Jag älskar din även din blogg alltid lika spännande att läsa." i slutet.

Snälla sluta spama! Det sårar och det är enbart egoistiskt.

Kommentarer
Postat av: Patricia Klinteberg

Svar: Då är det inte bara jag som reagerat! Härligt! Och det är verkligen förjävligt. Det ska inte vara så!! :/

2009-02-02 @ 17:51:45
URL: http://patricias.blogg.se/
Postat av: kajsa

Hata hata hata alla jävla spamkommentarer. Vem i hela friden läser de där bloggarna som folk spmtipsar om? Ingen kan ju göra det. ingen!

Jag har till och med skällt ut någon som gjorde det gång på gång i min blogg.

2009-02-02 @ 21:25:24
URL: http://aenigma.blogg.se/
Postat av: Nalita

Jag hatar med spamkommentarer, jag får alltid "hoppas att du har haft en bra dag" & "vilken söt blogg" & sen så ser man att personen har skrivit det till 100 andra

2009-02-02 @ 22:31:38
URL: http://naliita.blogg.se/
Postat av: Micaela

Håller med! När någon har skrivit om nåt allvarligt i sin blogg och så ser man en kommentar som bara säger "läs min blogg" blir jag så himla arg! Vad är grejen liksom? Agh!

2009-02-03 @ 11:17:52
URL: http://svartrutig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback