Vi fortsätter att skräpa ner


Bildkälla

När vi tänker på hur vi ska hantera allt skräp i framtiden så tänker många att vi ska fly till en annan planet eller till månen. Jag tror inte alls på det, för vi skräpar redan ner så mycket i rymden. Kommer vi komma ut från våran egen planet i framtiden? Jag tror att det kommer bli som i Wall-E, planeten är överskräpad och går inte att bo på och runt jorden är det ett täcke med satelliter.
    Förra veckan krockade två satelliter där ute i rymden och skräpade ner både där ute och i texas. Ingen har blivit skadad än sägs det, men jag tror att det kommer ske snart. För inte blir det färre satelliter där uppe, nej det blir bara fler och fler och det gör att risken, för att detta ska hända igen, blir större. Det tror jag att det kommer göra också.
    Det är inte bara satelliter som vi skräpar ner rymden med, det är sonder, rymdskepp och all annan utrustning vi lämnar där ute. Vi har redan börjat skräpa ner runt om oss där vi tror att vi ska kunna fly till när planeten jorden är förstörd. Ingenting får vara i fred för människan.
(Bilden föreställer allt skräp kartlagt, för att det inte ska ske krockar.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback