Lust att fota


Nikon D60+Sigma 70-300mm f4-5.6 (1/200s, F4, ISO 100 x2)

Iförrgårkväll satt jag och kollade igenom gamla bildarkiv igen och försökte få lite inspiration när jag såg dessa två bilder. Jag tog bilderna i somras hos mina släktingar i Alfta, om ni kommer ihåg det mina gamla läsare? Jag vill åka dit igen och träffa släkten och vovven deras och jag vill fota. Jag vill fota så mycket att kameran blir överhettad. Det var länge sedan jag kände så nu.
Jag kom på varför iförrgår. Det beror på att jag har tröttnat på att fota samma ställen hela tiden och jag ser samma motiv överallt i mina fotomappar. Jag vill fota människor, byggnader, händelser, men får aldrig fingrarna ur och orkar aldrig släpa runt kameran. Det är extra svårt när man inte riktigt har någon att ta med sig ut när lusten faller på. Jag vill fota modeller också och det är inte många i min närhet som ens tillåter en kamera i deras närhet. Så...what to do? Någon frivillig?
Hade förövrigt skit kul igår och hade därför inte tid alls till att blogga. Sånt är livet!

Kommentarer
Postat av: mimmi

DEt var ju jätte roligt att du hade det så bra igår :)

och jag känner igen det du skriver om att fota på samma ställe och det då blir samma motiv .. så jag har börjat att ta mig ner till stan .. bara för att få annat i kamera linsen :) och visst skulle det vara så hemsk mycket roligare om man hade någon att gå med .. jag har tur för ibland får jag någon med mig ..men jag går också gärna ensam :)

kram

2009-11-22 @ 15:11:46
URL: http://mimmisfotosida.nu/
Postat av: Amanda

vilka fina bilder :) söt hund också!

2009-11-22 @ 17:25:34
URL: http://amandahoffman.blogg.se/
Postat av: Tim, fotoblogg

tack =)



Jag kan känna igen mig i det där med att vilja komma ut och fota andra saker osv. Jag har precis återfått lusten att ut och fota känner jag, och även att redigera bilder från i somras som bara legat och väntat på ork från min sida. Nu känns det äntligen som att jag verkligen vill, men då är det november och rätt tråkigt fotoväder.

2009-11-22 @ 19:35:09
URL: http://blog.andreaheim.se
Postat av: sigyn

Haha gud så läskigt, jag känner precis likadant som du beskriver :P

2009-11-23 @ 20:35:18
URL: http://ajslandic.blogg.se/
Postat av: Nataly

Har du vägarna förbi Sundsvall så är du välkommen att massfota mig. Jag vill gärna ha kort på mig men aldrig någon som tar kort. :(

2009-11-24 @ 15:33:03
URL: http://natalysdaily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback