Pimpat GIMP


Nikon D60+Sigma 70-300mm f4-5.6 (1/640s, F5.6, ISO 100)
Nu jäklar ska det bli lite ordning. Jag har äntligen fått hem ett program som jag kan redigera RAW filer i, eller jag har haft GIMP ett bra jäkla tag, men nu har broder hjälpt mig fixa ett tillägg som gör att jag kan redigera RAWfiler också.
Tidigare så har inte det varit möjligt i mitt uråldriga PS och jag har därför fortsatt att fota i JPEG, förut två gånger tror jag då jag har fotat i både och. Det tog jäkligt stor plats i mina minneskort vilket gjorde att jag knappt kunde fota. Förstår ni mitt problem?
Nu är det fixat åtminstone, nu är det bara problemet med själva sparandet som måste åtgärdas. Jag kan inte fortsätta att välja mellan pixliga eller suddiga bilder här på bloggen. Den här fick bli lite pixlig för att behålla lite skärpa på krypet. Lösning?
Med det nya tillägget till GIMP kan jag nu se precis vilka inställningar på kameran jag hade när jag tog bilderna också, vilket jag kommer skriva varenda gång jag kommer ihåg det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fundera oxå på att fixa något liknande :)

2009-10-19 @ 21:06:23
URL: http://veronikascrib.blogg.se/
Postat av: victoria

åh aj löv it! en sån där naturbild ja skulle kunna ha på väggen i badrummet i en fin trio med två andra liknande bilder. ^^

2009-10-19 @ 23:19:58
URL: http://svartvitlila.devote.se
Postat av: Felicia

tack!:) allt bra?:)

2009-10-20 @ 14:52:32
URL: http://felllyyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback