Testat ny teknik


Jag kikade in hos Annika och fick se två inlägg om freelensing och var tvungen att testa. Det här är bilden jag tog helt utan att tänka på inställningar och på hur bra jag gjorde det. Så ta inte den här bilden superseriöst, kolla här istället om ni vill bli inspirerade och testa den här tekniken. Jag ska definitivt testa det här i dagsljus och när jag hittar något att fota.
Vad är då freelensing? Jo man tar loss objektivet och tippar det en aning och släpper in ljus direkt i kamerahuset. På så vis så får man häftiga effekter med färger, bokeh och själva stilen på bilden. Som sagt, kolla här!
Var dock försiktiga då man lätt får in damm i sensorn genom att fota utan objektivet helt fast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback