Under attack!

Tillbringade mer än 20 minuter ståendes med skräck i ögonen i källaren igår kväll. Jag tänkte skynda mig när jag skulle göra mig redo för sängen och var precis på väg att springa upp för källartrappen. Jag tvärstannade och fick världens största ögon.
image171   Det var en gigantisk spindel, med en gigantisk kropp och långa ben. Tillräckligt stor för att vara äcklig för storleken och tillräckligt liten för att göra sig äcklig. Dom är ju så äckliga med deras platta kroppar och långa framben. Jag visste att pappa var på ingång, så jag väntade på att han skulle komma in och döda den. Vad gjorde pappa då? Jo han satt kvar ute i bärgaren och skrev rapport.
   Precis när jag samlade mod och skulle springa förbi den så började den springa mot mig. Jag flydde in i nästa rum och fick ännu större ögon. Då vek den av och sprang in mot ena väggen och jag tog min chans och sprang förbi den.
   Jag är inte rädd för spindlar om det är fågelspindlar (eller andra spindlar som faktiskt är farliga), dom är oftast för stora för att komma in i örat och man kan hålla reda på en stor spindel, eller om jag är ute, för då kan man lätt fly. Små spindlar försvinner in i håret och under kläder och kan lätt krypa in i örat. Det är nämligen min värsta dröm, att en spindel ska krypa in i örat och lägga ägg! Det har hänt hur många som helst och det kan hända mig!
   Det låter som om jag aldrig stöter på spindlar, jo det gör jag dagligen, men den här var vidrigt äcklig! Jag rös och hade tuppskinn i en halvtimme efter vårat lilla möte.
   Gissa om jag höll koll när jag var ner i källaren för en stund sen?

Kommentarer
Postat av: victoria

Tack för dina jättesöta ord! Och fy vad det kryper i mig nu. Efter att ha läst det här inlägget om spindeln. Förfärligt äckligt!!! uiuiufsdiugisu. typ så.

2008-04-24 @ 18:45:49
URL: http://svartvitlila.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback