Helvete med dammsugare

Tänkte dammsuga mitt rum, bädda nytt i sängen och kanske damma.
   Jag tappade humöret helt när jag upptäckte att dammsugaren sprutade ut massa damm och lort på mitt golv. Pappa hade städat bilen med den tidigare i veckan och den var igenproppad av hundhår. Han hade fortsatt dammsuga när behållaren var full. Yay...
   Då blev det till att använda den gamla dammsugaren som är klumpig och som knappt tar något. Det märks ingen skillnad när man dammsugit. Men jag körde på den ändå. Irriterad var jag redan och blev riktigt arg när slangen släpper ur röret och slår ner mitt vattenglas från bordet. Jag gav upp.
   Nu får det vara skitigt tills min ilska försvunnit. Vi har tre dammsugare, två som inte går att använda och en som låter som ett världskrig. Farfar köpte en Swivel Sweeper åt sig och tyckte den var såååå bra. Därefter köpte han en åt varje barn också. Den står och skräpar i ett hörn här hemma, för den går inte att använda. Sen så har vi den stora klumpen som är mer trasig än hel som jag använde idag och till sist den nyaste som fader halvt sabbat nu som låter värre än Swivel Sweepern t.o.m.
   Någon som vill köpa en liten dammsugare åt mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback