Krångel

Allt ska krångla. Jag tänkte tillbringa den här dagen inne på mitt eget rum. Hela rummet ska städas för det behövs.
   Efter några snabbsvängar hemma under någon vecka och när dom snabbsvängarna har tillbringats antingen sjuk eller med mensbesvär så blir det snabbt stökigt. Med en långhårig hund som sprider hår omkring sig som om det vore önskat vill jag inte ens titta på mitt golv just nu. Hans hår brukar dyka upp på dom mest konstiga ställerna och på dom mest oväntade ställerna, så att det är mycket Pompehår inne på mitt rum nu det är det ingen tvekan om.
   Jag började med att packa upp min väska som jag bara har tagit ur smutstvätten ur sedan jag var hos darling sist, det skulle gå fort tänkte jag. Då upptäckte jag att jag måste göra om mitt förvaringssystem. Vilket ledde till att jag var tvungen att diska två burkar som ändå stog tomma på en hylla.
    Alla kläder som hade blvit framslitna vid packning och som har blivit rentvättade behövde hängas in i garderoben. Jag upptäckte att mina kläder inte får plats igen. Så då fick jag göra plats för alla tröjor, igen. Hur många gånger har jag gjort det på sista tiden? FÖR många gånger.
    Sängen skulle bäddas om. Naturligtvis så lyckas jag ta det nya bäddsetet som är för en dubbelsäng, vilket jag upptäcker efter att ha gjort allt utom att byte påslakan. Då ser jag hur jäkla stort det är. Jag som tycker bäst om att sova bland sängkläder som jag känner för, måste fortsätta att leta efter något som passar. Pain in the ass to be me.
    När jag vänder mig om för att byta sängkläder så råkar jag naturligtvis välta ett stort glas med vatten över hela golvet. Som tur är så klarade sig glaset. Jag slängde dit en handduk och fortsatte.
Jag ger snart upp om det ska fortsätta krångla.

Kommentarer
Postat av: Hanna

ja just det! det har jag ju hört.

2009-01-15 @ 18:35:18
URL: http://alltomhanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback