Rockweekend 2009

Nu har jag dragit ut på det länge nog. För alla er som är så nyfikna på mitt liv och Rockweekend 2009 får nu ett helt inlägg.

(Krille, Adam, jag och Jonatan. Peter (som tar kortet) saknas.)
Torsdag: Vi kom dit runt 12 och började slå upp våra tält, i panik för det regnade. Vi gick sedan på upptäcksfärd i jakt på mat. Efter cirka 1 sekund inne på själva området så var skorna dyngsura och leriga och bättre blev det inte. Innan kvällen var slut så hade två par jeans förbrukats och mina converse var inte längre svarta. Leran hade stänkt uppför hela benen, mest pga allt folk som kutade förbi. Det positiva var all musik, jag såg LA Guns, Dia Psalma (igen), lite Testament och W.A.S.P och slutligen såg vi D.A.D. Vi såg inte alla band, men vi hörde dem.

(Mina och Krilles skor.)

(Leran med sovplats för alla kämpar som inte orkar hela vägen, dag två)

(Lera vid matställerna på området under fredagen. Här har halm lagts ut för att göra det möjligt att gå.)

Fredag: Jakten på stövlar började och efter mycket letande hittade vi ett par vadderade stövlar i storlek 38 som var gigantiska, i Bollnäs. De dög bra och äntligen gick det att gå runt obehindrat. Plötsligt så blev leran kul istället för en plåga. Lite uppmärksam var man ändå tvungen att vara då man fastnade bra om man stod still för länge. Fredagens musik: Corroded, Crucified Barbara, Paradise Lost (på håll), Mustasch (igen), hörde början av Arch Enemy, U.D.O (från öltältet och vårat tält), Chickenfoot och lite Sator.

(Jag och Krill på "morgonen".)

(Chickenfoot, jävligt härlig stämning!)

Lördag: Sista dagen och två av mina färdkamrater låg avdäckade nästan hela dagen, eller ja en av dem låg avdäckad hela dagen. Sprit, gamla pensionärer och miljonärer var tydligen inte bra för Adam. "Jag får inte av mig stöveln och Adam bara spyyr", sagt av en väldigt uppgiven och full Jonatan, mitt i natten. När Jonatan fått i sig mat blev det lite fart i honom iallafall. Lördagen avslutades med bra musik och en massa growlande: Nightingale, Hot leg (bara två låtar då det fan inte lät bra), Queensryche, Edguy och lite Dimmu Borgir, från tältet hörde vi även Napalm Death.

(Bröderna Andersson och den stolte fadern Andersson. Krille tycker inte att det är äckligt, han är nog mer rädd för att det ska göra ont.)

(Edguy, som spelar med allsång i publiken.)

Söndag: Vi släpade ut en nyvaken och därför smått sur Krille ur tältet och packade ihop så snabbt vi kunde. Kom hem till Gävle runt 14.00, tror jag.

(Entrén på söndagen)

Bäst under festivalen: Allt var kompakt, man kunde sitta vid sitt tält och höra musiken hur bra som helst, med kikare slapp man röra sig alls. Annat var det i Borlänge på P&L där man sprang arslet av sig.
Bästa musiken: Mustasch (mest pga stämningen), D.A.D, Chickenfoot och Edguy.
Sämst under Festivalen: För få bajamajor och vattenställen. Man lär känna mycket folk i bajamajakön måste jag tillägga. Säkerheten var väl inte så värst bra heller, men det gick ju snabbt däremot.
Sämsta musiken: Hot Leg och jag gillar inte dödsmetall, så alla sådana band var inget för mig då.
Största frågetecknet: Hur fan kom man på textraden "Balls to the wall" och vad fan menas med det? Jag var inte ensam om att undra detta på campingen. Läser man texten eller faktiskt lyssnar på den så förstår man lite bättre, men iallafall..

Det tog lång tid att få in alla bilder... Senare eller imorgon kommer bilder från gårdagen istället för idag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: nee inte jag heller sjukt

2009-07-16 @ 23:26:12
URL: http://minnahokka.blogg.se/
Postat av: Kandii

Sv: jodå, nu fungerar den som den ska. :) allt bra med dig?

2009-07-16 @ 23:49:06
URL: http://kandiis.blogg.se/
Postat av: Amanda

oj så lerigt :D men säkerligen roligt! :)

2009-07-17 @ 11:37:39
URL: http://amandahoffman.blogg.se/
Postat av: Chrisse§§

Klart du kan droppa förbi :)

2009-07-17 @ 11:43:07
URL: http://stinolinen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback