Min utveckling

Jag undrade vad jag fotade förut, 2007, 2008 och nu 2009, så jag gick igenom arkivet och hittade tre fotodatum från samma dag fast under tre olika år. Jag tänkte att det kanske intresserar er och om ni vill och kan så kan ni gärna göra samma sak och visa mig. Jag valde de bästa bilderna inom samma kategori så att det blir lättare att jämföra.

2007:

Kodak C330
Jag fotade antagligen med landskapsinställningen på kameran och hade inte en aning om hur man gjorde bilden ljusare eller mörkare, ingenting. Ganska bra ändå lär jag då säga.

2008:

Nikon D60+Nikkor 18-55mm f3.5-5.6
Jag hade haft min Nikon D60 i ungefär en månad och fotade fortfarande med landskapsinställningen på kameran och hade inte en aning om hur den fungerade egentligen. Jag hade dock lärt mig lite mer om komposition och fotade inte slumpmässigt längre.

2009:

Nikon D60+Sigma 70-300mm f4-5.6
Jag har lärt mig att fota med manuella inställningar på kameran och får med alla färger och rätt ljus i bilderna. Numera får jag även bilderna att se mer intressanta ut och jag är inte rädd för skrot från människan på bilderna heller. Rälsen på bilden från 2008 var verkligen ett undantag, kan tilläggas, då jag aldrig fotade något som har skapats av en människa förut.

Det var min lilla enkla utveckling, hur har din utveckling sett ut?

Kommentarer
Postat av: Annika

Sv: Förlåt att jag svarar så obehagligt fort, det är nog rätt dumt att få kommentarerna till mailen, haha.

Självklart får du låna några av mina bilder till ett sånt trevligt inlägg. Bara du tydligt anger mig som fotograf och länkar :) Det ska bli kul att läsa sen!

2009-10-13 @ 14:54:43
URL: http://annikasvenmarck.wordpress.com
Postat av: Mia

klar förbättring även om det var bra innan! :)

2009-10-13 @ 15:30:38
URL: http://notapoet.blogg.se/
Postat av: josefin

du har utvecklats massor! jag gillar verkligen mittenbilden!



sv: ellerhur, ska vi bilda en grupp på facebook: VI SOM TYCKER ATT BOND ÄR MACHO FÖR INGENTING! :P

2009-10-13 @ 15:37:31
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: mimmi

hej:) visst är det roligt att gå tillbaka och se hur man tog kort tidligare :) jag kollade faktiskt mina kort igår och såg att det var blivit en skillnad på hur man tar på motivet m.m :)

Dina kort var jätte bra även det första tyckte jag var helt ok :)

kram

2009-10-13 @ 18:15:48
URL: http://mimmisfotosida.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback