Annat från helgen som var


På fredagmorgon åkte jag och moder till Forsbacka för att gå på morfars begravning, det blev mer som en släktträff och det gick bra. Jag kände inte ens karln. Efter att den var avklarad åkte jag och moder in till Gävle för en shoppingrunda som jag avslutade hemma hos Angelica, dagen avslutades på Heartbreak dansandes.

Lördagen slappade jag och kollade på ESC. Vi dippade morötter och gurka, finns det något godare? Packade och förberedde inför söndagen gjorde vi också.

På söndagen åkte vi tåg hela vägen ner till Malmö med ett stopp i STHLM. Från STHLM ner till Malmö fick vi åka baklänges, vilket inte min åksjuka klarade av så jag fick vända på mig och sitta med ryggen mot bordet, gissa om jag har ont i ryggen nu?
Gissa om vi blev överraskade när vi klev in på hotellrummet och upptäckte att det var en lägenhet med fullt utrustat kök. När vi upptäckt rummet färdigt begav vi oss ut i Malmö och letade efter något ätbart, vi hamnade på ett jätte mysigt ställe med väldans trevlig personal.

När vi vaknade på måndagen så satte vi fart påengång. Jag skulle hinna med en del 2handbutiker och så skulle vi hinna med chokladfabriken som vi bodde granne med. Förstår ni hur lycklig och lyrisk jag kände mig när det fanns fyra 2handbutiker OCH en chokladfabrik i samma område som hotellet?

En av butikerna var rena himmelriket! Varför ska den ligga sju timmarstågresa bort för? UFF Biståndsföreningen Humana, heter den, besök den om ni är i Malmö!

Chokladen var otroligt god inne i fabrikens butik också! Lite besviken blev jag när jag inte såg några Oompa loompas, men det är väl klart att dom inte kan visa sina hemligheter för alla turister heller!

Tisdagen kom och vi hade sju timmars resande framför oss. Jag fick åka framlänges till STHLM där jag såklart fick byta tåg och åka baklänges. Ännu mer ont i ryggen.

Såfort jag kom hem så åkte jag till Angelica som hade kalas och bjöd på en massa gotta. Hon fick sig en tavla gjord av hennes tjejer och av kärlek som ska pryda hennes vägg vid sängen. Vackert!

Onsdagen innebar jobb och efter jobbet besökte jag alla djuren i Furuvik. Jösses vilka vackra varelser det finns! Roligast att kolla på är ju såklart schimpanserna.
Igår kom jag hem och inte är det mycket som har hänt sen dess inte, förutom några lama försök till att städa.

Kommentarer
Postat av: pelle

Ujuj, du har haft full rulle hör jag!



Hhaa, men någon gång måste det ju vara torka på sängfronten ;) Då får det väl bli när det regnar:P

2010-06-04 @ 19:14:41
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Jenny

Åh! jag skulle också kunna tänka mig att besöka en chokladfabrik, väldigt mycket.

Som liten drömde man alltid om att få jobba på en chokladfabrik, som provsmakare då så klart :)

2010-06-05 @ 00:28:19
URL: http://mallgroda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback