Helgen som varit

Nu var det länge sen jag skrev. Jag har spenderat helgen med mitt mongobarn igen.
Torsdag - Mötte Jimmy och Krille vid resecentrum och guidade dom ner för gatan till Kungen. (Det kan ju vara svårt att hitta rätt hus efter en och samma gata...) Vi betalade och gick in och gick sedan ut igen. Jimmy var hungrig och grabbsen ville ha öl. Vi gick till närmsta restaurang och Krille fick sin öl och Jimmy fick både öl och kebab. Sen så gick vi tillbaka och lyssnade på bandet utan namn och Asta kask. Efter det var det hemfärd till Gävle.
Fredag - Gjorde så gott som nada tills det var dags att åka först till Valbo och sen till Angelica och Jimmy. I valbo köpte vi duschdraperi och var till Brynäs zoo och köpte fågelmat, hundgodis och paddtablett. Jag fick äntligen besöka Brynäs zoo! :D Angelica bjussade på sin pastagratäng som var himmelskt god. Även om jag var proppmätt så öste jag på en till gång på tallriken. Gud så gott det var! Tack Angelica!
Lördag - Klev upp i tid för att åka till Angelica och Jimmy igen. (Dvs runt 14.00) Jag och Angelica skulle gå till grannhuset och titta på råttor, men folket där var så tråkiga så vi gick hem igen och spelade vändtia bland annat. Krille och Jimmy drack och kollade på Foo Fighters under tiden. Sen så bar det av till McGills där vi åt god mat. Jag och Angelica åt fläskfilé och det var as gott! Jag åt mig ännu en gång proppmätt. Jag fick ett par vinterstövlar av Angelica som är skit sköna. Danke! Jag och Krille (mest jag) kollade på House när vi kom hem igen.
Söndag - Vi klev upp och åkte till Max. Krille agerade Spillkrill och spillde ut en hel cola på golvet och mattan (och lite på kuddar och så) som han fick sitta och torka. Undertiden småfnissade jag åt hans gulliga klumpighet och åt. Det var gott det med och jag blev åter igen proppmätt. Vi kollade på film resten av kvällen tills jag skulle åka hem.
Hemma blev jag välkomnad av Pompe ute på gården som blev överlycklig när han fick godis som Angelica gett honom. Jag fick öppna mitt ellospaket och blev superglad av allt nytt. Men jag saknade Krille som en tok, så helt perfekt var det ju inte.
Det var min helg det.

Kommentarer
Postat av: Chriss

Gör du inget annat än äter dig proppmätt om helgerna?

2008-02-04 @ 21:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback