Orkar inte

Vissa gillar inte sin egen kropp pga av dess utseende, jag är ganska nöjd ändå med min kropps utseende. Alla har vi någon skavank som vi inte är nöjd med, så även jag, men jag har en annan anledning till att inte gilla min kropp. Speciellt dagar som den här. Idag kände jag som Chrisse gjorde för någon dag sedan, jag är trött på min kropp.
   Idag börjar min förkylning gå över, tror jag, men den har hunnit lämna sitt spår. Varenda gång jag har hostat eller nyst så har det krampat till kraftigt i min ena höft ner till knät. Nu är det jobbigt att bara röra sig. När man ligger med feber och inte riktigt orkar göra något så blir det genast jobbigare när man måste sätta sig upp och vara beredd på varenda nysning och varenda hostning som är påväg. Jag vet inte hur många gånger i mitt korta liv som jag nästan har ramlat ihop av en simpel nysning, av den mycket simpla anledningen att det krampar i benet.
   Idag ville jag inget hellre än att byta ut min kropp mot en frisk en. Jag orkar inte kämpa med smärtor, problem och tankar som snurrar runt runt mer. Jag har kämpat med min höft och dessa smärtor i sex år. Jag börjar tro att jag inbillar mig. Förutom mina gamla problem och en löjlig förkylning så har jag massa andra problem också som jag inte orkar gå in på.
   Kort sagt så orkar jag inte blogga eller göra så mycket annat just nu. Jag kommer tillbaka när min ork har kommit tillbaka helt enkelt. Stå ut.

Kommentarer
Postat av: Gynning

Glad Påsk!!

2009-04-11 @ 12:51:17
URL: http://frokengynning.blogg.se/
Postat av: mimmi

oj det lät inte bra .. hoppas att du kommer igen och får lite mer krafter tillbaka .. jag har nyss varit sjuk jag låg i 16 dager . och som du kunde jag inte nysa för då fick man inget luft och det hög till i lungan. inte bara du önskar sig en ny kropp ibland . men tyvärr så får man försöka att stå ut med den man har även om den är full med värk . jag vet . och det är hemsk jobbigt . jag har också gått med min värk i 10 år nu .

men nu hoppas jag att du får lite av din ork tillbaka

kram

2009-04-11 @ 21:58:13
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback