Min P&L-vecka

Orkar du inte läsa, gör då inte det.

Tisdag:
Vi kom till Borlänge runt 19.00 och ställde oss i kö. Kön varade i 1½ timme innan vi fick våran tältplats, på andra sidan campingen i förhållande till våra bekanta. Solen sken och det kändes skapligt. Efter att ha fått upp tältet besökte vi våra bekanta och lärde känna området. Det tog ett bra jäkla tag innan vi hittade festivalområdet. Vi hittade en karta över festivalområdet, men på den var det inte markerat var fan vi var någonstans. Vi hittade fram efter ett tag iallafall.
Onsdag: Vaknade runt 09.00 för att det inte gick att sova längre i bastun till tält. Käkade mat och letade bekanta, såg General Knas & vänner, satt i öltält och såg Mimikry, innan vi letade oss tillbaka till campingen såg vi Hoffmaestro.
Torsdag: Vaknar ännu en gång före 09.00 pga värmen och krälade ut ur tältet för att sätta sig i den minimala delen skugga som fanns. Vi bestämde oss för att 40kr för en dusch skulle vara värt det och vi duschade. Riktigt värt det var det väl inte då...
Torsdagen var dagen då det började på riktigt och det märktes på alla köer till tamigfan allt. Vi såg: Evergrey, lite av Sofia Karlsson , Backyard Babies, Monster Magnet, Warrior soul, Sven Zetterberg (missade Johnossi pga av gångavståndet), Volbeat, Thåström och Mötley Crue. Tältet nästa!

(Mötley Crue på scenen)

Fredag: Gissa när vi vaknade? 09.00.... började verkligen känna av bristen på sömn och att solen hade bränt sönder hela mig. Henry Rollins sågs och hördes, vi såg och hörde Doherty och Babyshamblers två snabba svängar, såg även Gogol Bordello en snabb sväng, sen blev det The Sounds, Turbonegro, lite Winnerbäck på avstånd, Sky High och Mando Diao.

(The Sounds på den gigantiska skärmen)

Lördag: När kan vi ha vaknat tro? Före 09.00. Efter frukost promenerade vi till festivalområdet för att se: Dia Psalma, The Leather nun, Wildhearts, en aning Winnerbäck, Chris Cornell, Raised Fist och slutligen Faith no more. Hela gänget samlades och drack så mycket vi orkade för att bli av med all alkohol. Natten avslutades med en uppblåsbar sumodräkt och en massa galna människor som jagade sumobrottaren.

(Chris Cornell sjungandes på den gigantiska skärmen)

Söndag: Packade ihop, promenerade i den plågande hettan till bilen, trängde ihop oss sex stycken i en bil för fem. En av grabbarna bestämde sig för att moona alla vi körde om och speciellt kul var det i 180 på motorvägen. Skrattade gott gjorde vi. Gissa om det var skönt att ta en lååång dusch när vi kom hem?

Under hela veckan var det klarblå himmel, minimalt med skuggor och irriterande stekhet sol. Både jag och Krille brände sönder oss och det var så man fick panik av värmen. Det gick inte att stå och hoppa framme vid scenerna på lördagen, det orkade vi inte. Allt vi ville ha då var en molnig himmel eller regn. Jag vägrar befinna mig i solen på minst en vecka till.
    Vad var det som var bra då? Chris Cornell var riktigt jäkla bra, det var hålligång hela tiden och det var inget tråkigt mellansnack som drog ner allt. Riktigt bra! The Sounds var också skit bra, av samma anledning. Jäklar vilka ben kvinnan har! Mimikry var bra som alltid, synd att de spelade i ett trångt öltält bara. Volbeat var as bra, mest för att deras musik är just det, as bra.

(Volbeat för hela slanten)

Hoffmaestro hade nog varit bättre någon annanstans. Lite för trångt och jag såg inte ett jäkla nå. Faith no more var roande att se, synd att man var så sjukt jävla trött bara. Bäst var nog ändå Henry Rollins. Jag garvade och garvade och garvade. Han blandade allvar med humor på ett jäkligt bra sätt och det var roligt som fan!

(Henry Rollins pratandes om sitt hemland USA)

Bästa maten var nog kycklingbaguetten inne på campingen eller pastan inne på festivalområdet. Jäklar så jag längtade efter husmanskost och typ mos med fiskpinnar. Sämsta maten var nog fiskbaguetten som skulle vara en kycklingbaguette. Sämst på hela festivalen var solen, campingplaneringen och gångavstånden.
Jag tror inte att det blir P&L nästa år, då ska det vara riktigt bra band, men kul hade jag iallafall, trots alldeles för mycket sol!

Kommentarer
Postat av: mimmi

Hm . när vaknade du när du var kommit hem då? :) man brukar få in en vana och eftersom du vaknade så tidligt där hela veckan så kanske det sitter i hemma också:)

Men att ta 40kr för att få en dusch ocker pris .. vill de att folk skall gå runt och lukta apa eller?

Ni ser ut att haft det trevligt ändå:) även om ni vaknade så tidligt varje dag:)

kram

2009-07-01 @ 12:01:38
URL: http://mimmi-antikrundan.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Jag älskar att bara åka iväg någonstans helt spontant :)

Det verkar som att du har haft en grymt rolig vecka, skulle också vilja gå på spelningar men den enda som finns här uppe är i princip Piteå dansar och ler.

2009-07-01 @ 13:22:54
URL: http://mallgroda.blogg.se/
Postat av: Chrisse

Låter som en kanonvecka :)



Ville ni kika på akvariet btw?

2009-07-01 @ 17:54:37
Postat av: pelle

rolig läsning!

jag minns också när jag var på P&L första gången, 2006, det var sol hela tiden. tälten kokade, man svettades hela tiden och ja... det är jävligt jobbigt med för mycket sol på festival, hur "förbjudet" det än är att säga.

2009-07-01 @ 20:42:03
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Tim, fotoblogg

jag har varit så oaktiv på internet den senaste tiden så här är ett ännu senare svar, om p&l =)



jag var där 2008 och det var mycket bättre då måste jag säga, sen nu när jag varit på hultsfred har jag "sett ljuset" om hur en festival ska vara. Hultsfred var galet mycket bättre på alla sätt vågar jag påstå. Knappt köer, inga avstånd och bara bättre planerat. Jag håller med dig i mycket av vad du skriver, visst hade jag kul men blir nog inte p&l nästa år om det inte är riktiga superband =)

2009-07-18 @ 12:02:05
URL: http://blog.andreaheim.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback