Mina kollegor

Jag tänkte visa er några av mina arbetskamrater som det gick att ta kort på och som jag hann ta kort på innan jag började jobba en dag förra veckan.

Jag undrar om det är Linda som sitter och håller koll på alla besökarna på andra sidan glaset. Det var lite svårt att få bra bilder utan speglingen i glaset när det var massor med nyfikna barn där att trängas med.

Vi har en aning mindre apor också, notera bebisen, grymt söta!

Två polare som lever ihop i regnskogen. Också svåra att komma åt då alla barn flockades för att se dessa läskiga djur.



Såklart så har vi påfåglar från Indien som går lösa i parken och en hona är kär i sin egen spegelbild tror vi och kollar in sig själv i Cirkusrestaurangens glas hela dagarna. (Hane på bilden)

Dessa små rackare är parkens vanligast förekommande djur och vi inne i restaurangen får jaga ut dem konstant.

Lemurerna är också ett populärt ställe för alla barn som älskar att gå runt bland dessa lösa varelser.

Någon dag ska jag ta med kameran och ta mig tid till att fota alla kollegor där i Furuvik lite bättre. Visst har jag väl det bra ändå som får dela arbetsplats med alla dessa djur?

Kommentarer
Postat av: Amanda

åh så vackra djur :) jobbar på i furuvik? :)

2010-06-15 @ 00:10:59
URL: http://amandahoffman.blogg.se/
Postat av: Katarina

Oj nu har jag missat ngt.. Jobbar du på en djurpark?

2010-06-17 @ 23:53:07
URL: http://ettperfektsubstitut.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh, vad roligt det måste vara att få jobba i en djurpark. Har varit flera gånger på furuviks djurpark när jag var liten och vi åkte på semester, var dock inte så brydd i djur när jag var yngre så jag åkte för det mesta runt i tåget :)

2010-06-18 @ 23:49:18
URL: http://mallgroda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback